Deklaracja dostępności
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Pucku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: BIP - Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Pucku.
Data publikacji strony internetowej: 2024-09-23.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-10-28.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-10-28.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Treści niedostępne to:
- pliki PDF, DOC, DOCX, JPG, PNG itp, (np. treści aktów prawnych, skany dokumentów) - redaktorzy starają się ograniczać do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie
- filmy bez napisów,
- brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i grafik,
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Wyłączenia:
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- niektóre treści pochodzą z różnych źródeł (np. dokumenty) które nie zostały wytworzone przez urząd,
- dane opublikowane na stronie przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Dostępne opcje i ułatwienia dla osób niepełnosprawnych to:
- powiększanie i zmniejszanie rozmiaru tekstu (dostępne na stronie z prawej górnej części strony),
- kontrast negatywny strony (dostępny na stronie pośrodku górnej części strony),
- wyszukiwarka artykułów (dostępna na stronie z prawej górnej części strony),
- automatyczne dostosowywanie się strony do urządzeń mobilnych i rozmiarów okienka przeglądarki (automatyczna zmiana interfejsu, rozmieszczenia tekstu i grafik).
Poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-05-13.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Pucku.
Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.
Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Krzysztof Renusz. Kontakt: admin@piwpuck.pl, tel. 58 673 10 90. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej BIP - Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Pucku odpowiada Krzysztof Renusz, admin@piwpuck.pl, tel.58 673 10 90.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich (Link otwierany w nowym oknie)
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna
- Budynek jest wyposażony w podjazd dla wózków.
- Do budynku można wejść z psem asystującym.
Udogodnienia
- Podjazd dla wózków.
Utrudnienia
- Brak systemu przyzywowego w toaletach.
- Brak toalety przystosowanej dla osób poruszających się na wózku.
- Ostatnia kondygnacja bez dostępu windą.
Aplikacje mobilne
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Pucku nie posiada aplikacji mobilnych.
Dodatkowe informacje
Informacja o udogodnieniach dla osób niesłyszących i niedowidzących:
Zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tj.:Dz. U. 2017, poz. 1824), osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z usług tłumacza, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w urzędzie, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem (planowaną wizyta w urzędzie), z wyłączeniem sytuacji nagłych.
W urzędzie nie ma wyznaczonej osoby do tłumaczenia języka migowego, nie ma przeciwwskazań co do wykorzystania tłumacza online.